Tot over mijn oren in het plastic

'Tot over mijn oren in het plastic' vertelt over de geschiedenis van plastic, de voor- én de nadelen, onze veranderende relatie met het materiaal en of we kunnen dromen van een plasticvrije wereld. Je kunt het je bijna niet meer voorstellen, maar halverwege de vorige eeuw was iedereen razend enthousiast over plastic. Nu zoeken we juist naar manieren om zo min mogelijk plastic te gebruiken. Hoe is dat zo gekomen?

Plasticexpert Daniël Poolen vertelt jonge lezers met enthousiasme over onze lange, intense en soms tegenstrijdige verhouding met plastic. In dit boek biedt hij een originele kijk op dit bijzondere materiaal, met verhalen die mede door de krachtige illustraties van Merel Corduwener tot leven komen. 'Tot over mijn oren in het plastic', een prachtig vormgegeven en geïllustreerd boek, is perfect voor alle jonge wereldverbeteraars en sluit goed aan bij het thema van de Kinderboekenweek 2022.

Duik met dit gi-ga-groene boek in de gi-ga-groene Kinderboekenweek van 2022!

Recensies (13)

Meer recensies

Is Tot over mijn oren in het plastic het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Tot over mijn oren in het plastic