Trap door gesloten kamers - De impact van een psychose als gevolg van pesten

De vraag doet zich voor of de tegenwoordige tijd meer pijn doet dan het verleden. Gedurende de puberteit zijn we op zoek naar onszelf, terwijl we ernstig rekening houden met de ander. Juist ten tijde van het opbouwen van de eigen, unieke identiteit, kunnen ernstige scheuren ontstaan in het zelfbeeld. Pesten, al dan niet op de middelbare school, is en blijft een onderwerp dat ons aangrijpt. Hetzij slachtoffer, hetzij dader. In geval van een psychische kwetsbaarheid kan door het pestverleden een psychose ontwikkeld worden. Op deze manier probeert Carola zich te handhaven, terwijl werkelijkheid en onwerkelijkheid door elkaar heen gaan lopen. Een schreeuw om hulp en vooral begrip van de omgeving.

Is Trap door gesloten kamers - De impact van een psychose als gevolg van pesten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Trap door gesloten kamers - De impact van een psychose als gevolg van pesten