De Tuin der Zeven Schemeringen
  Lees een fragment

De tuin der zeven schemeringen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De Tuin der Zeven Schemeringen is een monumentale raamvertelling in de traditie van De verhalen van 1001 Nacht, Decamerone en Manuscript gevonden te Zaragoza, en wordt beschouwd als een van de grootste Catalaanse romans uit de tweede helft van deze eeuw.

In een bijna duizelingwekkende stroom van verhalen, verteld door uiteenlopende personages, wordt de lezer meegevoerd in het raadselachtige machtsspel dat zich aan het einde van de twintigste eeuw ontrolt. Wat gebeurt er precies in het bergpaleis waar een aantal invloedrijke figuren zich verschansen tegen het oorlogsgeweld? Welke bedoelingen hebben zij met hun verhalen? Wat is de rol van de hoofdpersoon in het geheel? Wie is de mysterieuze Omega, en wat is de kracht van het verloren gegane juweel? Vele literaire genres worden op meesterlijke wijze verweven in deze indrukwekkende compositie van Miquel de Palol.

Miquel de Palol (Barcelona, 1953) is afkomstig uit een befaamde Catalaanse dichtersfamilie. Hij had een respectabel poëzie-oeuvre op zijn naam staan, toen hij in 1989 verraste met zijn eerste roman, De Tuin der Zeven Schemeringen.

Elly de Vries
Menken Kasander & Wigman Uitgevers B.V.
01 september 1995
16 februari 2011

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Peter de Wolff

Reacties op: De tuin der zeven schemeringen