Tussen twee werelden

Rank 4644 Gelezen 172 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 229 Favoriet 13 Recensies 21
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 7 Top25's 4   Topics 0   Leesclub

De vijftigjarige Leo worstelt met het verdriet om de dood van zijn vrouw Chiara. Dan ontmoet hij Martino: een eenkennige, autistische jongen. In leeftijd en afkomst verschillen ze, maar hun zwijgzame en mysterieuze karakter is hetzelfde. Leo besluit de zorg voor Martino op zich te nemen. Om te ontsnappen aan hun problemen verhuizen ze samen van Turijn naar een afgelegen huis in de Piemontse Alpen. Daar leven ze in hun eigen tempo, ver weg van de stad. En juist in de eenzaamheid van de bergen ontwikkelen ze hun eigen, eenvoudige en oprechte leven.

Signatuur
08 januari 2019
08 januari 2019

Miriam Vaz Dias Hebban Recensent

Kleine vlammetjes van vaderliefde in de Piëmontse bergen

door: Miriam Vaz Dias 1 like

Leo Guerrieri is journalist. Als zijn vrouw Chiara overleden is, trekt hij zich helemaal terug uit het sociale leven. De enige van wie hij zich nog iets aantrekt, is zijn geliefde dochter Nina. Zij is sociaal juist zeer bewogen en ziet haar vader verkommeren. In een tehuis waar ze coschappen loopt...

Reacties op: Tussen twee werelden