Twix en de geluksgetallen

Sprookje over prinsen en prinsessen die op zoek gaan naar hun eigen geluksgetal. Bevat handige ezelsbruggetjes en trucjes om de rekentafels te onthouden.
AVI E5 /voorlezen vanaf 6 jaar, zelf lezen vanaf 8 jaar.

Het sprookje:

'Ik wil geen koning zijn, mama. Ik wil op zoek gaan naar mijn geluk!' Prins Tinus ziet het niet zitten om zijn vader Twix op te volgen. Tot groot ongenoegen van zijn moeder, koningin Ena. Al snel wordt duidelijk dat ook de broers en zussen van Tinus op zoek willen gaan naar hun geluk. En zo beginnen de koningskinderen aan een adembenemende tocht langs het geheimzinnige Huis van Verlangen en het Duistere Kasteel van Nulla. Tijdens hun avonturen worden ze bijgestaan door hun vader, die hen overal volgt op zijn wolk. Kan koning Twix zijn kinderen behoeden voor alle gevaren en ze de weg wijzen naar hun geluk? En wie van de prinsen of prinsessen wil uiteindelijk zijn plek op de troon innemen?

De rekentafels:

'Twix en de geluksgetallen' is meer dan een boeiend sprookje over de persoonlijke zoektocht naar geluk. Het verhaal neemt je mee op een verrassende ontdekkingsreis door de wereld van getallen. De prinsen en prinsessen hebben elkeen eigen geluksgetal. De avonturen die ze met elkaar beleven, vormen een compleet raamwerk voor de tafels van 1 tot 10. Op het einde van het boek worden alle ezelsbruggetjes en rekentrucjes samengevat en toegelicht.

Over de auteur

Gi Caers verwonderde zich over het feit dat zijn zevenjarige dochter Laura zijn zelfverzonnen verhaaltjes maanden later tot in de kleinste details wist te herinneren. Waarom was ze dan de tafels de volgende dag al weer vergeten? Zo kwam Gi op het idee om dit sprookje te schrijven, waarin de tafels een magische rol spelen. Het verhaal en de prachtige illustraties van Marieke Blankert bieden de kinderen een uniek en aantrekkelijk handvat voor het onthouden van de tafels.

Is Twix en de geluksgetallen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Twix en de geluksgetallen