Tynster teltjes

Tynster teltjes - Een enigszins misleidende titel. No moat it net mâlder. Met de ondertitel Waarin een kleindorp groot is, bedoel ik het weer terug te brengen in de sfeer van de kromme Hollander zoals ik mezelf ook zie. Al 47 jaar woonachtig in Tijnje en niet vloeiend Fries spreken. Het zit’m in de tongval. Toch kan ik goed met de taal omgaan. Dat zult u zien als u het leest. En het zijn Tijnster verhalen. Onder andere door 48 gesprekken die ik kris kras door het dorp met mensen gevoerd heb. Het is een boek over taal, in het boek gebruik ik zes verschillende talen en ik spreek er maar één echt vlekkeloos. Maar er is meer. Dat u mogelijk zal boeien.

Is Tynster teltjes het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Tynster teltjes