V voor Vendetta

V voor Vendetta

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Spots 5   Topics 0

Wat doe je als je land naar de verdommenis gaat omdat het is overgenomen door hypocriete uitzuigers, en je het parlementsgebouw niet kunt opblazen vanwege je gezin? Als je Alan Moore heet, schrijf je een superieur epos, een tegenhanger van het latere WATCHMEN. Dat draaide om de vernietiging van de aarde, V VOOR VENDETTA om die van het individu. WATCHMEN was geënt op de superheldenstrips van Marvel Comics, V oogt als een traditionele film noir.

In een toekomstig Engeland met een totalitair regime neemt een gemaskerde wreker het op tegen de onderdrukkers. Het boek dat de film V FOR VENDETTA inspireerde is een meditatie over verlies van vrijheid en individualiteit. Nu de roep om eenvormigheid en gesloten grenzen aanzwelt, is V opnieuw een commentaar op de tijdsgeest.

Stripboeken
Strips algemeen