Valkyrja

Valkyrja

Gelezen 9 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 3 Recensies 1
Young adult   Topics 0
Inge Pietjouw (1984) lééft voor verhalen. Ze schrijft en verslindt zoveel boeken als ze kan. In de tijd die ze nog over heeft, doet ze aan naaldbinden (breien zoals de Vikingen dat deden) en reist ze veel. Vooral naar het koude Noorden.

Valkyrja is een nieuw magisch verhaal dat zich afspeelt in het mythische land van de Vikingen. Voor iedere fantasyliefhebber van 12 jaar en ouder.

“Voet voor voet bewandelde ze het pad van haar dood. Beelden van haar leven flitsten als vluchtige flarden voorbij. Kira kon niet stoppen met lopen, hoe koud ze het ook had. De tranen stroomden over haar wangen en zelfs die verwarmden haar gezicht niet. Het was koud, zo koud.”

Niets gaat zoals Kira wil. Allereerst is ze hartstikke dood. Dat zat niet in de planning, ze is nog maar veertien jaar oud. Als ze dan ook nog eens de taken van een weggelopen Valkyrja moet waarnemen, is ze helemaal klaar met haar bestaan.

Kira ploetert door, met het raafje Balthasar aan haar zijde. Maar zelfs in de dood laat haar verleden haar niet met rust. En dan veroorzaakt ze per ongeluk ook nog het begin van het einde der tijden. Nu is Kira zelfs haar dood niet meer zeker…

Young Adult
Fictie 15+