Vallende man

Vallende man

Gelezen 20 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 2
De nieuwe roman van Don DeLillo opent met een aangrijpende scène: het instorten van de Twin Towers op Manhattan – letterlijk van binnenuit beschreven. Keith Neudecker weet te ontkomen, en loopt daarna regelrecht naar het huis van zijn ex-vrouw en hun zoontje, zonder precies te weten waarom. De hereniging zal uiteindelijk op niets uitlopen, omdat het gebeurde bij Keith zoveel losmaakt dat zijn hele leven overhoop gehaald wordt. Ook knoopt hij een vervreemdende, maar troostende relatie aan met de vrouw wier aktetas hij per ongeluk heeft meegenomen bij de vlucht uit zijn kantoor.
Anneke de Blok Rob Veer
Anthos
04 maart 2011
9789022322123 , 9789041411921 , 9789041418791

Lezersrecensies (2)

Recensie Vallende man

door: Maria van Ewijk 1 like
Een wat deprimerende maar indringende en aangrijpende roman waarin het leven van Keith, één van de overlevenden van de aanslagen op de TwinTowers, centraal staat. De impact op zijn leven is gigantisch en wordt vanuit hemzelf en zijn (ex)vrouw, Lianne, beschreven. Behoorlijk indrukwekkend omdat...

Recensie Vallende man

door: 1 like
Een roman over de gevolgen van 9/11 binnen een gezin. Vandaag, precies 10 jaar na de aanslagen heb ik de laatste bladzijde van dit boek gelezen. Het is een treurig , beetje deprimerend boek waarin de impact van de aanslagen beschreven wordt.