Vals zingend schaap

Rank 1866 Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 2
Josefien Lukken heeft de wens om een normaal leven te leiden, maar is niet op haar plaats in deze wereld. Josefien zoekt vakanties op internet en is vervolgens blij dat ze niet hoeft te gaan, omdat ze zich dan maar ontheemd zou voelen. Haar hele sociale leven speelt zich af in cafetaria ’t Hoekje, waar de geur van frituurvet in de tafelkleedjes zit.

Als ze weer eens wordt ontslagen, is Josefien vastberaden om haar oude chef Rob te laten zien dat ze het wél kan, functioneren in een werkomgeving. Ze wil een baan behouden. Samen met Hans, Hulpverlener Dagelijkse Dingen, probeert ze terug te keren op de arbeidsmarkt. Josefien gaat werken op een zorgboerderij en blijkt autistisch te zijn. Met het A4’tje Autisten leren communiceren in de hand, treedt ze de buitenwereld dapper tegemoet. Dit is haar laatste kans op een leven zoals dat van andere mensen en dé mogelijkheid om Rob te bewijzen dat ze nu echt heeft doorgepakt. Maar dan lijkt de komst twee Essex-varkentjes op de boerderij haar plannen echter omver te gooien.

Palmslag
26 februari 2021