Van aardappel tot avocado

Van aardappel tot avocado

Gelezen 9 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 20 Favoriet 0 Recensies 1
Culinair   Topics 0
De eerste Allerhande verscheen in 1954. Zevenhonderdduizend exemplaren werden van deze eerste krantjes gedrukt en in een straal van een kilometer rond alle Albert Heijn-fi lialen – super-markten waren er nog niet – huis aan huis verspreid. Stel je eens voor dat je alle edities van Allerhande op een rij naast elkaar zou leggen, alsof ze borden op een heel lange tafel vormen, met aan het ene hoofd van de tafel een bord uit 1954, en aan de andere kant een bord van nu. Achter al die borden zitten talloze verhalen. En als je erlangs zou lopen zie je niet alleen hoe de gerechten veranderen maar ook hoe wij veranderen, en de wereld om ons heen. Ons bord, kortom, weerspiegelt onze geschiedenis, onze uitdagingen en zegeningen, ons leven.
Van bruine bonen met tutti-frutti tot huevos rancheros met boeren-kool, via fusion, moleculair en überlokaal, van huisvrouwentrots tot sores en van gemakseten tot vijf-gangen-thuisdiner: Van aardappel tot avocado neemt je mee op een smakelijke reis door zeventig jaar Nederlandse eetgeschiedenis.

Culinair
Eten en drinken algemeen
Atlas Contact
26 oktober 2021
26 oktober 2021

Reacties op: Van aardappel tot avocado