Van burger tot veteraan

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Een terugblik van en voor Oud-Indiëmilitairen van het Zeeuwse bataljon, over de periode 1944-1948.
In de kring van nog in leven zijnde Indiëveteranen van het bataljon Zeeland en familie of vrienden van overledenen, bleek behoefte te bestaan aan het vastleggen van allerlei ervaringen gedurende de diensttijd in bovenvermelde periode. In nauwe samenwerking met het Reunië-comité OVW Bataljon 2-14 RI hebben de auteurs uit de beschikbare gegevens dit boek samengesteld. Het geeft een overzicht van het ontstaan en de voorgeschiedenis, zich afspelend in diverse regio's, rond de bevrijding van Zeeland.
Na de oprichting van het bataljon, wordt dit gevolgd op haar tocht naar Frankrijk, België, Duitsland en Nederland. Vervolgens wordt het vertrek uit Nederland, via Ostende naar Engeland en het verblijf aldaar beschreven. Terwijl het grootste deel van het boek gevuld wordt met de reisbeschrijving naar en het verblijf in de tropen.
Perk b.v., Drukkerij Van der