Van cocaïnehandel tot maffiamoord

Van cocaïnehandel tot maffiamoord

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
Uit ambtsberichten en berichtgevingen in de media blijkt dat Nederland een eldorado is op het gebied van de handel in harddrugs. Vanwege de goede infrastructuur en de verbindingen met ons achterland worden jaarlijks tussen de lading van diverse goederen vele tonnen aan cocaïne met zeeschepen naar de Rotterdamse haven verscheept. Het rechercheteam komt in contact met maffiabaas Claudio. Deze man is bereid, tegen een hoge vergoeding en andere voorwaarden, om als informant voor de politie te gaan werken. Deze samenwerking is succesvol doordat er grote hoeveelheden cocaïne worden onderschept en tal van netwerken worden opgerold. Tijdens een actie wordt een maffioos door 2 van zijn trawanten in een varkensstal op een barbaarse manier geliquideerd. Dit verhaal getuigt weer eens hoe de mannen en vrouwen van de Hermandad onder moeilijke omstandigheden hun werk voor de samenleving moeten volbrengen.

Joost Visbeen werd in 1937 geboren in Nieuwe Tonge. Hij begon zijn werkzame leven bij de Koninklijke Marechaussee en werkte daarna vele jaren bij de gemeentepolitie in Gouda en de regiopolitie Hollands Midden. Uiteindelijk sloot hij zijn carrière af als recherchechef.

Eerder verschenen van zijn hand: ‘Het lijk in de badkuip’(2007) ‘Het mysterie van de verdwenen boerin’( 2008) ‘Moord op de hasjkoning’(2010) ‘Het lijk voor het stadhuis’(2011) ‘De Goudse gijzeling’(2012)) ‘Moord in de tunnelflat’(2013)’Moord aan de Hollands IJssel’( 2015)’Het Noodlot van een foute speurder.’(2017)
De Vrije Uitgevers
03 juni 2019