Van de Kalahari tot de Namib

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
In een gehucht in de Namib-woestijn ontmoette ik ooit een man die 24 jaar eerder met vakantie naar Namibië was gegaan, en nooit meer was weggegaan.
Want ja, je kunt niet alleen verliefd worden op een mens, maar ook op een land.
En dat is duidelijk het geval met Edgar Peijnenborgh, de schrijver van dit boek. Hij is verliefd geworden op Namibië, dat prachtige land van bergen en vlaktes, van fascinerende mensen en ongerepte natuur, van hete woestijnen en barre kusten, waar de koude zee op de verlaten stranden beukt.
In dit boek, `Van de Kalahari tot de Namib , doet hij verslag van zijn eerste kennismaking met Namibië, een uitgebreide reis die hij per auto met twee vrienden maakte door Namibië en Botswana.
Hij beschrijft zijn liefde voor de mensen, de natuur en het land, en maakt merkwaardige avonturen mee, waar hij met veel humor over vertelt.
Bij die ene reis bleef het niet. Edgar is inmiddels alweer een aantal malen teruggeweest, maakt een nieuwsbrief en heeft een prachtige website opgezet - die ik iedereen kan aanraden - en begon een project voor de Himba s in het noorden van het land.

Ton van der Lee

Literaire non-fictie , Reizen & Talen