Van eigen bodem

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

In dit boek brengen auteurs Freddy De Meester en Stefaan Van Laere een overzicht van de geschiedenis van de Belgen op het wereldkampioenschap veldrijden, dat in 1950 voor het eerst officieel georganiseerd werd.

De klemtoon ligt hierbij niet zozeer op de grote namen die cyclocross in Vlaanderen groot hebben gemaakt. Wel besteden de makers aandacht aan al die crossers (mannen en vrouwen) die sinds het eerste WK in de verschillende categorieën aan de start stonden.

www.partizaan.be

Freddy De Meester en Stefaan Van Laere werkten eerder al samen aan het boek Freddy ‘Meesterke’ van de cyclocross. In dit boek vertelde Freddy De Meester over zijn carrière als amateurveldrijder die pas op zijn vijftigste stopte. Freddy kreeg de smaak voor cyclocross te pakken via zijn nonkel Marcel De Meyer, manager van menig veldrijder en organisator van tal van crossen.

Stefaan Van Laere heeft als sinds zijn prille jeugd een boontje voor de wielersport in het algemeen en het veldrijden in het bijzonder. Hieraan is zijn dorpsgenoot en jeugdheld Albert Van Damme, de ‘Leeuw van Laarne’, zeker schatplichtig.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen