Van hart tot hart

Van hart tot hart

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Van hart tot hart is een gedachtewisseling in briefvorm. John Lapré, inmiddels landelijk bekend door zijn boek De veilige kerk en door spreekbeurten en interviews over hoe gelovigen met seksuele diversiteit om (kunnen) gaan, beantwoordde een brief van evangelisch voorganger Wieger Sikkema en van het een kwam het ander. De vraag 'of er in de briefwisseling een boek zou zitten' werd niet direct gesteld, maar de commotie rond de Nashvilleverklaring zorgde voor een momentum. Dit boek moest er komen. En er zou ook voldoende ruimte moeten zijn voor lezers om (samen) te reflecteren op wat er door deze mannen wordt geschreven.

Het is een feit dat er door christenen heel verschillend wordt gedacht over geloof, homoseksualiteit en genderissues. Het gesprek moet in elk geval gevoerd worden. De vraag is wel: op welke toon en met welk doel? Willen we de rijen sluiten en elkaar vanuit loopgraven genadeloos onder vuur nemen? Of kruipen we uit onze schuttersputjes om elkaar te ontmoeten en van hart tot hart een eerlijk gesprek te voeren?

Dit boek is een verademing. Zo kan het dus ook!
Mens & Maatschappij
Ark Media