Van verontwaardiging naar verandering

Jongeren kunnen gerust zijn. Hun leven zal niet saai zijn. Want het is nog nooit zo spannend geweest: zien we onze mondiale beschaving instorten rond 2050 of weten we ons toch nog te redden? Helaas, net nu we ze meest nodig hebben, falen ze. Onze politici beheersen bijna allemaal de kunst van de stilstand tot in de morbide perfectie. Daarom heerst er verontwaardiging in straten en op pleinen. Het goede nieuws is dat er een generatie opkomt die dit niet langer pikt, van Griekse activisten, Occupy Wall Street, Shame betogers en WikiLeaks activisten tot Arabische demonstranten, verontwaardigde pleinbezetters in Spanje, en Chileens of Brits scholierenprotest. Die verontwaardiging is schitterend omdat ze stimuleert tot verzet. Als dat samengaat met begrijpen van wat de wereld overkomt, met uitdenken van oplossingen en met nadenken over hoe we geweldloos moeten bewegen om die alternatieven te realiseren, is dat verzet onklopbaar en geraken we van Verontwaardiging naar Verandering Het is meteen de titel van dit boek dat graag vertelt hoe het anders én beter kan, samengebald in een utopisch en dus realistisch programma - want het is hoog tijd om te werken aan een menselijke samenleving met een sociaalecologische én democratische economie.

Is Van verontwaardiging naar verandering het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van verontwaardiging naar verandering