Land van de 1000 schandalen

België baadt in een ongekende welde van ernstige tot bloedernstige schandalen. Velen klinken bekend in de oren, zelfs tot buiten België. Dutroux, Bende van Nijvel, RTT, de moord op André Cools, de smeerpijp, de Agusta helicopters, de moord op hormonenjager Karel van Noppen, de milieuboxen, Philip's Super Club, de KS en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar wie weet nog waar die schandalen precies over gingen? Wie kent nog al die andere schandalen? Daarom schreef Dirk Barrez dit overzichtelijke naslagwerk. Alle schandalen en affaires met hun spilfiguren werden netjes, alfabetisch gerangschikt. U krijgt per schandaal een korte historiek, een schets van de betrokkenen, het verloop van het eventuele proces en het vonnis. Wie meer democratie en minder schandalen wil, wie betere en vooral nageleefde wetten en minder corruptie wil, moet eerst weten wat de kwalen van dat land zijn. Deze handige encyclopedie doorheen schandalenland, is hiervoor de ultieme leidraad.

Is Land van de 1000 schandalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Land van de 1000 schandalen