Van vrijheid en dood

In Van vrijheid en dood, een reisbeschrijving uit 1935, beschrijft Den Doolaard een vier dagen durend bruiloftsfeest in het Macedonische bergdorp Galitchnik. De beschrijving van dit bruiloftsfeest ademt een sfeer van schapenkaas, lamsvlees, rode wijn en pruimenjenever; en muziek, zigeunermuziek:

`De zigeuners waren er, het huwelijksfeest kon beginnen! Vier dagen lang zouden ze het dorp tiranniseren met het rauwe rhytme van hun bezeten muziek, van zonsopgang tot het eerste hanenkraaien na middernacht. Hun trommels verkondigen de dageraad en hun klarinetten zingen de zon achterna, en elke avond spelen zij de daverende Kolo-muziek. En zonder pardon werd ik dadelijk meegetrokken in de reidans.

Is Van vrijheid en dood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van vrijheid en dood