Van zondebok naar zebra

Rank 3138 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Van zondebok naar zebra vertelt het verhaal van deep democracy, een methode met roots in het Afrikaanse continent waarbij geluisterd wordt naar de minderheidsstem. De zondebok, die anders wordt weggezet als de rare, diegene die tegenstribbelt of lastig is, wordt via deze methode een bron van wijsheid. Ieder van ons is immers een zebra, met zijn eigen uniek strepenpatroon en een persoonlijke inbreng in ieder debat. De uitdaging is dus om die veelheid van stemmen te verenigen zonder te verzanden in flauwe compromissen of zakelijke bemiddelingspogingen. Met een set eenvoudige tools en een rijke filosofische onderbouw helpt Van zondebok naar zebra de lezer op weg om aan de slag te gaan met deep democracy. Je leert hoe je de methode kan toepassen in je rol als teamleider, CEO, ouder, coach, procesbegeleider, leerkracht, jeugdwerker of activist. Al snel zal je voelen dat de methode je een nieuwe kijk geeft op onze wereld in verandering. +

Illustraties
Shamisa Debroey
uitgeverij Pelckmans Pro
01 januari 2018

Reacties op: Van zondebok naar zebra