Vanuit de plant gezien

Wij leven op de belangrijkste planeet in het universum. Zo beginnen de planten hun betoog, en de rest van dit opmerkelijke boek maakt duidelijk wat die uitspraak allemaal inhoudt. Waar mensen zich gedragen alsof de aarde speciaal voor hen is bedoeld en er een puinhoop van maken, leven de planten al bijna een miljard jaar op de wereld en hebben ze die steeds mooier en interessanter weten te krijgen – voor wie? Vanuit de plant gezien gaat stap voor stap na wat het verschil in aanpak is tussen planten en mensen en waarom zij elkaar nodig hebben. Arjen Mulder doet iets ongebruikelijks: hij verplaatst zich in het perspectief van de plant. Hij luistert naar de stem van de plant en spreekt terug als een mens.

Recensies (1)

Is Vanuit de plant gezien het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vanuit de plant gezien