Vechtersbaas

Rank 1037 Gelezen 32 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 31 Favoriet 2 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 3 Lijsten 1   Topics 0
Lisanne Spaander is zestien als bij haar botkanker wordt geconstateerd. De slechte prognose zet haar hele leven op zijn kop. Ze sleept zich van ziekenhuisopname naar ziekenhuisopname, terwijl het normale leven doorgaat. Daarin vindt Lisanne de kracht om door te gaan.
Tegenwoordig lijkt het hebben van veel volgers, comfort en geld gelijk te staan aan een perfecte wereld. Lisanne vraagt zich af wat échte rijkdom betekent. Ze zet haar wonden om in wijsheid en uit haar gevoelens in muziek, wat leidde tot het nummer ‘Vechtersbaas’, en nu ook tot een boek. Het lied groeit uit tot haar levensmotto: Lisanne houdt altijd haar positieve instelling, zelfs als het slechte nieuws haar opnieuw treft.
Vechtersbaas is een hoopvol boek over pieken en dalen, gedragen door muziek.

Literaire non-fictie algemeen
Harpercollins
20 oktober 2020
20 oktober 2020

Anne Slofstra Hebban Recensent

Kijk me aan, kijk niet weg; balanceren op een dun koord tussen leven en dood

door: Anne Slofstra 2 likes ebook

Lisanne Spaander, bij het verschijnen van dit boek 22 jaar oud, is 16 wanneer er bij haar een zeldzame vorm van kanker wordt geconstateerd: het Ewing-sarcoom. Al snel volgen de eerste zware chemokuren en begint Lisanne haar gevecht tegen deze ziekte. Het is meer dan alleen een fysieke strijd; het...

Reacties op: Vechtersbaas