Vegetarische gerechten uit de hele wereld

De vegetarische keuken is niet meer weg te denken binnen onze culinaire cultuur en is in de loop van de jaren steeds populairder geworden. Met name door verschijnselen als BSE, MKZ en de salmonella bacterie. Voor het bereiden van vegetarische gerechten staat ons een steeds groeiend en wereldwijs geïnspireerd aantal technieken en ideeën ter beschikking. Dit prachtige kookboek bewijst dat koken zonder vlees of vis niet tot een eenzijdig of minder smakelijk resultaat hoeft te leiden. Lekker vegetarisch koken zal juist voor een zeer geraffineerde maaltijd zorgen, die zelfs bij een carnivoor het water in de mond doet lopen.
Madhur Jaffrey's vegetarische gerechten is haar magnum opus. Voor de recepten heeft zij zich gebaseerd op ruim veertig jaar reiservaring en talloze persoonlijke culinaire vondsten. Het resultaat is een ongeëvenaard naslagwerk dat zowel intrigeert als in verrukking brengt.
Madhur Jaffrey's vegetarische gerechten bevat recepten uit vijf continenten, die welhaast alle smaken en variaties van de vegetarische keuken omvatten. Het geheel wordt omlijst door persoonlijke anekdotes en de gerechten worden alle in hun historische context geplaatst.

Is Vegetarische gerechten uit de hele wereld het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vegetarische gerechten uit de hele wereld