Verborgen Kwaliteiten Spel

VERBORGEN KWALITEITEN SPEL
Ben je benieuwd naar kwaliteiten van jezelf waar je je nog niet zo van bewust bent? Ontdek ze met dit spel! Verborgen kwaliteiten vormen één van de meest interessante ingangen voor persoonlijke ontwikkeling. Als je deze kwaliteiten gaat inzetten, ontstaan er nieuwe mogelijkheden om met allerlei situaties in je werk of privéleven om te gaan. Ze kunnen je ook helpen om beter uit de verf te komen, een completer en vrijer mens te worden of je leven meer in balans te brengen.
Het Verborgen Kwaliteiten Spel bestaat uit 67 kaarten, verdeeld over twee groepen:
1.Vragen (38 stuks), verdeeld in startvragen (33 stuks) en vervolgvragen (5 stuks). Uit de startvragen kies je er een aantal die jou aanspreken, bijvoorbeeld ´Wat deed je vroeger graag dat je nu niet meer doet?´ of ´Welke slechte eigenschappen vind je leuk bij anderen?´ Ze zijn ingedeeld in vijf verschillende categorieën op basis van een specifieke vervolgvraag. Als je dit onderdeel van het spel gespeeld hebt, heb je een lijstje met je (deels) verborgen kwaliteiten.
2.Belemmeringen (29 stuks). Deze kaarten helpen je bij het vinden van een antwoord op de vraag: welke gedachten remmen je om (deels) verborgen kwaliteiten in te zetten? Voorbeelden daarvan zijn: ´ik moet mezelf steeds bewijzen´, ´ik wil anderen geen pijn doen´ of ´ik vind mezelf niet goed genoeg´. Als je je bewust bent van je belemmeringen, kun je onderzoeken hoe je met deze gedachten kunt omgaan, zodat je (deels) verborgen kwaliteiten meer ruimte krijgen.
Bij dit spel vind je een zakje met 36 gekleurde fiches, die bij enkele spelvormen worden gebruikt.
Dit spel is breed inzetbaar (vanaf de leeftijd van ongeveer 18 jaar) en kan o.a. worden gebruikt bij (loopbaan-) coaching, supervisie, intervisie, samenwerken en in opleidingen en trainingen. Het doel is steeds om (deels) verborgen kwaliteiten op te sporen en in te gaan zetten.
Bij één van de spelvormen in dit spel werk je met het Geheim Plezier Kwadrant®, een nieuwe en verrassende methodiek om verborgen kwaliteiten te ontdekken en te ontwikkelen. Deze methodiek is ook heel geschikt om in teams mee te werken.
Het boekje met de 5 spelvormen die je met dit spel kunt spelen, kun je samen met de uitleg over het Geheim Plezier Kwadrant® en andere relevante theorie, downloaden op www.kwaliteitenspel.nl

Is Verborgen Kwaliteiten Spel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verborgen Kwaliteiten Spel