Verdwaald in het geheugenpaleis

Vandaag krijgt wereldwijd elke vier seconden iemand te horen dat hij aan dementie lijdt. Ons land telt vandaag 187.000 patiënten, tegen 2050 zullen dat er naar schatting 350.000 zijn.
Onthutsend, maar achter die cijfers bevinden zich menselijke verhalen. Verhalen over ziekte, inderdaad, maar ook over dromen die nog vervuld kunnen worden, over liefde, over je niet zomaar gewonnen geven.
Journaliste Nathalie Carpentier heeft een jaar lang mensen met dementie gevolgd. Hoe ontdekken ze de ziekte, hoe vernemen ze de diagnose, hoe nemen ze de draad van dat nieuwe leven op? Pakkende verhalen over zoeken naar contact als alle woorden wegvallen.
Nathalie Carpentier was journaliste bij De Morgen en werkt nu bij Woestijnvis. Eerder schreef ze Het breinrapport (2006).

Met waardebon voor de veelgeprezen gelijknamige documentaire film van Klara Van Es

Is Verdwaald in het geheugenpaleis het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Verdwaald in het geheugenpaleis