Verdwijnende aarde

Rank 505 Gelezen 40 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 124 Favoriet 4 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1   Topics 0

Shortlist National Book Award.

Op een middag in augustus, aan de kust van Kamtsjatka, verdwijnen twee zusjes. In de daaropvolgende maanden lukt het de politie niet de zaak op te lossen. Echo’s van de verdwijning weerklinken in een hechte gemeenschap, de angst en het verdriet zijn vooral voelbaar onder de vrouwen.

Gedurende een jaar volgen we met verbazingwekkende scherpte de levens van hen die zijn verbonden door de misdaad: een getuige, een buurvrouw, een detective, een moeder. Op de achtergrond de ruige schoonheid van het gebied: dichtbeboste wouden, uitgestrekte toendra’s, stomende vulkanen en ijzige zeeën die grenzen aan Japan en Alaska. Een gebied even complex als verleidelijk, waar sociale en etnische spanningen sudderen en waar buitenstaanders vaak als eerste worden beschuldigd.

In de pers

‘Meesterlijk. Een diepgaand onderzoek naar verlies en verlangen.’ New York Times Book Review

‘Verslavend en buitengewoon goed geschreven.’ The Boston Globe

‘Fascinerend en zeer ontroerend. Ik werd er compleet in meegesleurd.’ The Wall Street Journal

Feelgood , Literatuur & Romans

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Angèle van Baalen Hebban Recensent

Kommer en kwel

door: Angèle van Baalen 2 likes ebook

Van de Amerikaanse schrijfster Julia Phillips is weinig bekend; zij werd met haar debuutroman Disappearing Earth (2019) finalist van de National Book Award. De roman geniet grote populariteit en is al in veel landen uitgekomen. Bij uitgeverij Meulenhoff verscheen 3 september 2020 Verdwijnende aarde,...

Reacties op: Verdwijnende aarde