De verdwijningen

VN:

De verdwijningen

Gelezen 58 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 38 Favoriet 7 Recensies 5
Thrillers & Spanning Artikelen 2   Topics 0

'Er zullen mensen sterven', zegt de doodsbange vrouw bij het hoofdkantoor van de politie. Ze staat al meer dan een uur in de verzengende hitte en weigert om met iemand anders dan commissaris Adamsberg te spreken. Haar dochter heeft een visioen gehad: ze heeft het woeste leger gezien op een bosweg in Normandië, vlak bij hun stadje. Al sinds de middeleeuwen doen er verhalen de ronde dat misdadigers een akelig einde zullen beleven wanneer het woeste leger hen komt halen.
Kort nadat de vrouw Adamsberg heeft gesproken, wordt in het bos een man, berucht om zijn wreedheid, dood aangetroffen. De geruchten die algauw rondgaan, worden door de lokale politie afgedaan als een geval van bijgeloof.
Commissaris Adamsberg wordt belast met het onderzoek, in een stadje dat wordt geterroriseerd door wilde geruchten en oude vetes.

Thriller
Rosa Pollé Nini Wielink
Uitgeverij De Geus B.V.
26 mei 2014
26 mei 2014

Originele karakters, waarachtige sfeerbeschrijvingen en een puntgave pen

door: Gerd Boeren 1 like

Een pissebed is een schaaldier. Een landschaaldier. Om dit soort interessante, maar verder weinig ter zake doende feitjes te weten te komen, moet je Fred Vargas in de armen sluiten. Ze creëerde met commissaris Jean-Baptiste Adamsberg een buitenbeentje in thrillerland. Adamsberg is een chaoot, een...

Reacties op: De verdwijningen