Vergeet me

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 2 Recensies 0
Terwijl Tine het contact met haar dementerende moeder langzaam maar onherroepelijk verliest, roept Alzheimer zorgvuldig begraven herinneringen op. Wat destijds in Brabantse, streng religieuze en grote arbeidersgezinnen de normaalste zaak van de wereld was, maakt diepe indruk op Tine.

Vergeet me schetst een reëel en indringend beeld van de invloed van Alzheimer op zowel patiënt als familie. Het verhaal speelt zich af in het hedendaagse Brabant en trekt je het verleden in, terug naar de jaren vijftig.

Een boeiende perspectiefwisseling van een vrouw met alzheimer en haar dochter, waarbij herinneringen aan het opgroeien in een Brabants gezin begin jaren ’50 een belangrijke rol spelen. Er is schuld, verwarring, angst, maar bovenal liefde; gevoelens die naasten van mensen met dementie zullen herkennen.
Jos van der Poel, Alzheimer Nederland

Judith de Laat (1979) is van origine journalist en werkt als communicatiemanager bij Samen Sterk zonder Stigma, een stichting die psychische problematiek bespreekbaar maakt. Haar carrière staat grotendeels in het teken van verhalen die gebaseerd zijn op de realiteit. In haar debuut combineert ze echte verhalen en historische feiten met een grote dosis fantasie.
www.delaatschrijft.nl

Godijn Publishing