Vergeten reus
  Luister een fragment

Vergeten reus

Rank 6672 Gelezen 171 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 111 Favoriet 7 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 5 Hebban 1000 795   Topics 0
Een oud echtpaar onderneemt een tocht door een woest landschap van mist en regen, op zoek naar een zoon die ze in geen jaren hebben gezien. Steeds opnieuw wordt hun reis onderbroken en steeds opnieuw worden ze op de proef gesteld. Het enige wat ze overeind houdt is tegelijk het enige waarvan ze - nagenoeg - zeker van zijn: hun ware, nooit aflatende liefde voor elkaar.
De vergeten reus is een sublieme, ontroerende roman over collectief vergeten, liefde, wraak en oorlog. Het levert een nieuw hoogtepunt op in het oeuvre van een literaire grootmeester.

Bartho Kriek
Atlas Contact
19 maart 2015
19 maart 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Herinneringen verzwolgen in de mist

door: Inge Deutekom 2 reacties 3 likes

Lang geleden, in de tijd van de trollen, kobolds en en andere onmensen, leefde er een bejaard Brits echtpaar in een gangenstelsel onder de grond: Axl en Beatrice. Koning Arthur is dood en de strijd tussen Britten en Saksen dreigt weer op te laaien. Boven het moerassige land hangt een dichte mist,...

Reacties op: Vergeten reus