Verhalen van de oermoeders

In dit boek vertellen Moeder Natuur en Moeder Aarde verhalen van sterke vrouwen als tegenwicht tegen de mannen die miljarden jaren met strijd en wapengekletter de geschiedenis domineren. Het begint met Lucy, waarvan de tot dusver oudste (fossiele) menselijke resten in 1974 in Oost-Afrika zijn gevonden. Naar men aanneemt maakte zij deel uit van een vroege mensensoort die zich in vele duizenden jaren over de aarde heeft verspreid en geleidelijk evolueerde tot de hedendaagse mens, in al zijn variëteiten. In dit verhaal krijgen behalve de beroemde Jeanne D'Arc en 'onze' Kenau, ook Dolle Mina, Rosa Parks en vele andere spraakmakende vrouwen uit verschillende tijden en regio's een plaats.
De bijzondere vertelvorm, een dialoog tussen Moeder Natuur en Moeder Aarde, maakt het tot een levendig, origineel en inspirerend geheel.

Is Verhalen van de oermoeders het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verhalen van de oermoeders