Verkeersslachtoffer 22/10

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 1

"Tjalleberd, 22 oktober 1996: op weg naar school wordt Ylse van der Bij, twaalf jaar oud, geschept door een automobilist. Niet lang na dit dodelijke ongeval pakt haar oudere zusje Fleur haar puberleven op alsof er niets is gebeurd.
Dertien jaar later volgt voor haar de klap. Reizend langs de Nijl komt ze haar onverwerkte trauma alsnog onder ogen. Ze schrijft hierover haar debuut, De Nijl in mij. Onverwacht roept het werken aan dat boek nieuwe vragen op: wie was de man die haar zusje doodreed? Hoe zou het hém zijn vergaan? Fleur weet alleen dat hij Smeets heet en op wereldreis is gegaan. Deze gegevens vormen het startpunt van een zoektocht die haar via politierapporten naar een ‘lotgenotendag’ voor nabestaanden van verkeersslachtoffers brengt – en terug naar het Friese polderweggetje waar het ongeluk gebeurde.

Hoe om te gaan met het noodlot? Hoe te vergeven? Gaandeweg komt de lezer steeds dichter bij de onbekende meneer Smeets en zíjn wereld na 22/10."
Querido Fosfor
17 januari 2019

Lezersrecensies (1)

Verwerking

door: EMBV 1 like
Het verhaal van de auteur, die op zoek gaat naar de man die haar zusje doodreed is pakkend vooral om het feit dat onverwerkte trauma’s jaren later zijn sporen na laat. De speurtocht naar de man die het leed veroorzaakte is toch nog niet zo gemakkelijk…. Natuurlijk gaan we geen spoilers...
ebook