Verlaten wegen

‘Drie jaar nadat ik in mijn geborduurde Marokkaanse hemd als een vraagteken door het Vondelpark zweefde, zoefde ik door Nederland in een Van Gilspak en een Triumph 2000 Overdrive, met huurcontracten, afsprakennotities, kasboeken en belastingcorrespondentie op de stoel naast me. Ergens had de zoektocht naar verlichting een onverwachte afslag genomen.’ In ‘Verlaten wegen’ vertelt Jos Lammers tijdens een reis door de Verenigde Staten over vijf jaar toewijding aan de ‘volmaakte meester’ goeroe Maharaj ji, ‘back in the seventies’, en over zijn terugkeer naar het gewone leven. Een verhaal over verlichting die dicht bij huis blijkt, mescaline in het Vondelpark en Dylan in de Mojave Desert. Een must voor bloemenkinderen, yogi’s, macrobioten, blowers, slikkers, sadhoes, asceten, en wie dat ooit had willen wezen of nooit zou willen zijn. ‘Geen verlichting, wel inzicht.’ De Volkskrant. ‘Spannend, soms hilarisch en onthutsend document.’ NBD/Biblion.

Is Verlaten wegen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verlaten wegen