Verloren in de jungle

Alle feiten over de mysterieuze verdwijning van Kris en Lisanne in Panama Op 1 april 2014 keren Kris Kremers (21) en Lisanne Froon (22) niet terug van een wandeling in de jungle van Panama. Maandenlange zoekacties, bemoeilijkt door het slechte weer, leveren niets op. Twee maanden later wordt er diep in de jungle een rugzak gevonden met daarin onder meer hun telefoons en camera, waarop vreemde foto’s gevonden worden. Dit leidde tot wilde speculaties over de verdwijning die tot op de dag van vandaag voortduren. Zijn ze verdwaald, ontvoerd, beroofd?

Marja West en Jürgen Snoeren zetten – in samenwerking met Betzaida Pitti (oud-Officier van Justitie in Panama die in 2014 de zaak leidde) – alle feiten over deze schokkende verdwijning op een rij. Ze kregen toegang tot nog niet eerder openbaargemaakte documenten en spraken een groot aantal deskundigen in binnen- en buitenland. Tijdens hun zoektocht naar de waarheid komen ze tot conclusies die de zaak op zijn kop zet.

‘Verloren in de jungle, het dramatische verhaal van de verdwijning van Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama, is zonder twijfel een van de beste ‘true crime’ boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Waarbij de vraag nadrukkelijk aan de orde is óf het wel ‘crime’ is? Of was het een fataal en noodlottig ongeluk? De schrijvers hebben de zaak minutieus onderzocht en gereconstrueerd en komen tot verrassende bevindingen én antwoorden, waarbij de lezer continu over hun schouder meekijkt. Ik heb het boek vrijwel in een adem uitgelezen. Het boek is een fascinerende speurtocht naar feiten en details en een must voor politiemensen, onderzoekers en journalisten, waarvan vooral de laatsten zich in deze zaak pijnlijk hebben vergaloppeerd.’
Peter R. de Vries

‘Verloren in de Jungle is een goed doorwrocht onderzoeksverhaal naar de verdwijning en dood van twee jonge vrouwen in de Panamese wildernis. Minutieus wordt de lezer langs alle sporen en alle mogelijke scenarios geleid, die je brengen tot aan hun meedogenloze einde. Het onderwerp is bekend en toch kun je dit boek maar moeilijk neerleggen, het is een echte 'page-turner'.
Nadette de Visser – auteur en onderzoeksjournalist (The Daily Beast)

'Huiveringwekkend gedetailleerd zonder overhaaste stappen of spektakel. Een verslag dat, na uitsluiten alle twijfels, roddels en suggesties nu eindelijk bij de waarheid lijkt te zijn uitgekomen.'
Frank van de Goot, forensisch patholoog

Recensies (5)

Meer recensies

Is Verloren in de jungle het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verloren in de jungle