VerrassingKeret

Verrassing

Gelezen 27 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 23 Favoriet 3 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Etgar Keret, een door The New York Times verklaard genie, schrijft verhalen die nog het meest doen denken aan de vertellingen van Murakami of Kafka. In Verrassing ontvouwt zich in elk verhaal een absurde en surrealistische wereld.

Een vrouw ontdekt een rits in de mond van haar vriend en leeft verder met de jongen die achter de rits blijkt schuil te gaan. Een man komt erachter dat zijn leugens daadwerkelijk bestaan en verzint vervolgens uitsluitend vrolijke smoezen. En een schrijver krijgt bezoek van vreemdelingen die op gewelddadige wijze om een verhaal vragen.

Van Etgar Keret (Tel Aviv, 1967) verscheen onder meer de bundel Pizzeria Kamikaze. Zijn boeken verschijnen in meer dan dertig landen en hij publiceert onder andere in The New York Times en Le Monde. Naast schrijver en universitair docent is Keret filmmaker.

'Als Kerets verhalen mij aan iemand doen denken, dan is het Kafka.' - Micha Wertheim

'Briljant. Ik ken niemand die schrijft zoals hij. Keret is de stem van de nieuwe generatie.' - Salman Rushdie

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vertaalde verhalenbundels
Adriaan Krabbendam Ruben Verhasselt
Uitgeverij Podium b.v.
18 januari 2012
18 januari 2012

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Verhalen die je gelezen móet hebben

door: VictorDLV 1 reactie 2 likes

Zijn sommige schrijvers als cricketers die er uren over doen om te scoren, Keret is als een bokser die de lezer meteen met een paar ferme klappen knock-out slaat. Zó bekend dat de clou geen spoiler meer is, is het verhaal over de ontdekking van zijn talent. Als onwillige rekruut in het Israelische...

Reacties op: Verrassing