Verrassing

Etgar Keret, een door de New York Times verklaard genie, schrijft verhalen die nog het meest doen denken aan de vertellingen van Murakami of Kafka. In Verrassing ontvouwt zich in elk verhaal een absurde en surrealistische wereld.

Een vrouw ontdekt een rits in de mond van haar vriend en leeft verder met de jongeman die achter de rits blijkt schuil te gaan. Een man komt erachter dat zijn leugens daadwerkelijk bestaan en verzint vervolgens uitsluitend vrolijke smoezen. En een schrijver krijgt bezoek van vreemdelingen die op gewelddadige wijze om een verhaal vragen.

Van Etgar Keret (Tel Aviv, 1967) verscheen onder meer de bundel Pizzeria Kamikaze. Zijn boeken zijn verschenen in meer dan dertig landen en hij publiceert onder andere in The New York Times en Le Monde. Naast schrijver en universitair docent is Keret filmmaker.

'Als Kerets verhalen mij aan iemand doen denken, dan is het Kafka.'
Micha Wertheim

'Briljant. Ik ken niemand die schrijft zoals hij. Keret is de stem van de nieuwe generatie.' Salman Rushdie

'Nederland, leest Etgar Keret!'
Rutger Lemm, Vrij Nederland

'Fantastisch en ontroerend en - zoals altijd bij Keret - verrassend en vertederend vreemd.' Nathan Englander

'Dit zijn de grappigste, donkerste en meest treffende verhalen die ik in lange tijd gelezen heb.' Jonathan Safran Foer

Redactionele recensie

Recensies (11)

Meer recensies

Is Verrassing het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verrassing