'Versterkt verlangen'

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Een. In de bloei van haar leven had Franceska (60 jaar), naast de opvoeding van haar twee geweldige kinderen, eigenlijk alleen maar op de bank voor de tv gehangen, omdat ze troost vond in de getoonde series en films. De laatste zeven jaar had ze het erg moeilijk met zichzelf, haar zieke ouders en haar zieke partner, waardoor ze tot het besef kwam dat ze niet alleen in die tv-series en films kon vluchten, maar ze ook zelf kon sturen. 2. Franceska (25 jaar) ontmoet Twan, mede eigenaar van de uitgeverij die haar eerste kinderboek uitbrengt. Ze worden verliefd, gaan trouwen en kopen een huis, waar ze hun kinderen Nigel en Alba opvoeden. Op haar drieënveertigste gaat Franceska weer studeren en volgt ze in de avonduren een cursus. Na vier jaar kan ze parttime aan de slag als Brigadier bij de gemeentepolitie en als psychologe bij de “Privé Kliniek”. Met de erfenis van haar vader en de opbrengst van tweeëntwintig jaar boekenverkoop, koopt ze een landgoed in Schotland: “The Estate”. Voor de zaken daar vliegt Franceska elk kwartaal een weekend heen en weer, en tijdens de vakanties daar genieten Twan en zij van hun optredens bij de amateurtoneelgroep.

Biografieen literaire auteurs
Brave New Books