Vertellingen uit de karavanserai

Wie kent ze niet? De sprookjes van 1001 nacht, Sheherazade, Kalila wa Dimna of de sluwe streken van Reinaert de Vos? Alle grijpen ze terug naar een oude, onuitputtelijke bron uit de 3e eeuw in India. Ook deze vertellingen.

Leg je oor te luisteren, kijk en word deel van een wisselend groepje karavaanreizigers. ’s Avonds verwarmen ze zich aan het vuur in de karavanserai, een soort gastenverblijf in de woestijn, en ze vertellen.

Er zijn 11 verhalen, met humor, over mensen vaak verpakt in een dierenvelletje, met een vleugje moraal aan het eind van het verhaal. Als koning leeuw wat uitspookte, dan bleef hij immers, hoe wreed ook, uiteindelijk toch maar een dier dat zijn lesje kreeg.

Dompel je onder in de levendige podcast, verteld door gastvrouw Sima en haar bezoekers van de karavanserai. Stap mee in de gedroomde wereld van een Perzische kunstenares. En lees of lees voor, met veel plezier!

In de woorden van Annemie Decavele (docente Culturele Communicatie): ‘De verhalen roeren je verbeelding en emoties; ze hebben een verbindende kracht in al het anders-zien.’

Meer info op http://www.storiesthatmakeus.eu

De podcast is ook op Spotify.en Google Podcast.

Literaire fictie algemeen
15 november 2021
15 november 2021

Reacties op: Vertellingen uit de karavanserai