Verzamelde verhalen

Julian Barnes, schrijver van een rijk oeuvre dat verpletterende romans zoals bestsellers Alsof het voorbij is en Het enige verhaal bevat, maar ook onconventionele biografieën als De man in de rode mantel, wijdt zich ook regelmatig aan de kortere prozavorm. Van Barnes verschenen de afgelopen decennia drie verhalenbundels en één nagekomen los verhaal – die nu allemaal voor het eerst worden bijeengebracht in Verzamelde verhalen. Een unieke uitgave, en een internationale primeur. Verzamelde verhalen etaleert op meesterlijke wijze de verrukkelijke rode draden in het oeuvre van Barnes: Frankrijk, de liefde, ouder worden, de dood. Geestig, scherp geobserveerd, licht ironisch, weemoedig, met een enkel zwart randje: de Verzamelde verhalen zijn voorbestemd een klassieker te worden in het oeuvre van Julian Barnes. Ze tonen de meester zoals we hem kennen, en nog verder willen ontdekken. Verzamelde verhalen bevat verhalen uit de bundels Over het kanaal, De citroentafel, Polsslag en Uit het raam. +

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vertaalde verhalenbundels