Het enige verhaal

Rank 1134 Gelezen 385 Aan het lezen 24 Wil ik lezen 201 Favoriet 15 Recensies 13
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 6 Top25's 10   Topics 0

Begin jaren zestig. In een saaie voorstad van Londen brengt de negentienjarige student Paul de zomermaanden door in zijn ouderlijk huis. Op aanraden van zijn moeder schrijft hij zich in bij de plaatselijke tennisclub. Tijdens een toernooi ontmoet hij Susan: achtenveertig jaar oud, zelfverzekerd, ironisch, overdonderend. Susan is getrouwd, met twee volwassen dochters. Paul en Susan worden elkaars geliefden.

In Het enige verhaal kijkt Paul jaren later terug op de zomer die zijn leven voorgoed veranderde, op het begin van hun liefde, op de daaropvolgende jaren samen en hoe dit leven uiteindelijk, heel langzaam, ontrafelde.

Atlas Contact
31 januari 2018
31 januari 2018
9789025452087 , 9789025452094 , 9789025457495

Marvin O. Hebban Recensent

Goed begonnen is niet altijd half gewonnen

door: Marvin O. 1 reactie 4 likes

Julian Barnes (1946) heeft als schrijver zijn sporen ondertussen ruimschoots verdiend. Na een aantal jaren gewerkt te hebben als journalist en recensent, publiceerde hij in 1980 zijn eerste boek, Metroland. In ons taalgebied bleef hij in eerste instantie onopgemerkt, tot hij in 1984 Flaubert’s...

Reacties op: Het enige verhaal