Vespasianus - serie Afgod van Rome

Vespasianus - Afgod van Rome

Gelezen 24 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 4 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Derde deel in de populaire en succesvolle VESPASIANUS-serie, door NRC Handelsblad verkozen tot de beste boeken van 2011 'Het tempo is onverbiddelijk, en maakt het tot een boek dat je niet weg kúnt leggen.!' - Goodreads.com Vespasianus is als officier aan de grens van het Romeinse Rijk gestationeerd, waar hij lokale opstanden moet onderdrukken en de Romeinse wet moet implementeren. Maar politieke gebeurtenissen in Rome Tiberius toenemende krankzinnige uitspattingen en de groeiende graancrisis roepen hem terug naar de stad. Als Caligula keizer wordt, gelooft Vespasianus dat de situatie zal verbeteren. In plaats daarvan ziet hij de jonge keizer van Romes rijzende ster veranderen in een bloeddorstige, incestueuze, machtsbeluste gek. Overdadige bouwprojecten, eindeloos veel gladiatorenspelen, Caligulas openbare vertoningen van de relatie met zijn zuster Drusilla, en een doodsbange senaat vallen in het niet bij zijn meest ambitieuze plan. Caligula wil de brug slaan naar de baai van Napels en gekleed in het borststuk van Alexander de Grote de stad binnenrijden. En Vespasianus krijgt de taak toebedeeld om naar Alexandrië te reizen en het borststuk uit het mausoleum van Alexander te stelen. De missie van Vespasianus leidt tot diefstal, geweld en chaos en uiteindelijk tot hoogverraad

Vespasianus (3)
Henk Moerdijk
Karakter Uitgevers BV
05 juli 2013
9789045202303 , 9789045203706

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99 Bestel het e-book € 7,99