Vietnamees

Culinair   Topics 0
Leer Vietnamees koken met Uyen Luu en ontdek de veelzijdigheid van deze ‘frisse en verse’ keuken: het gebruik van rauwe of knapperige groenten en kruiden als koriander, munt en Thaise basilicum zijn kenmerkend. Maar er is meer: van geurige 'pho' tot en met typisch Vietnamese noedelsalades of makkelijke doordeweekse maaltijden.

De Vietnamese keuken kent invloeden uit o.a. China en Frankrijk: van de typische Vietnamese broodjes (bahn mi) tot en met het maken van een goede bouillon voor 'pho', een Vietnamese soep gevuld met noedels en doorgaans rundvlees. Serveer frisse springrolls gevuld met vis en kruiden in de zomer of papayasalade met buikspek, garnalen en pomelo. Maak Vietnamese pickles en bijgerechten en ontdek hoe ontzettend lekker de Vietnamese keuken is.

Van authentieke Vietnamese salades en hemelse noedelsoepen, tot doordeweekse gerechten, feestmaaltijden, rijstgerechten, desserts en meer. Met goede uitleg over de voorraadkast, basisrecepten, keukentips en menuplanners. Met 'Vietnamees' kan de thuiskok meteen aan de slag.

Culinair
Keuken per land en streek
Good Cook Publishing
22 juli 2021