Vijand van het volk

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0

Jim Acosta, CNN’s perschef voor het Witte Huis, doet in Vijand van het volk verslag van president Trumps strijd tegen de waarheid. Vanaf het moment dat Donald Trump aankondigde een gooi te doen naar de hoogste positie in het Witte Huis heeft hij oorlog gevoerd tegen ‘fake news’ en noemt hij journalisten ‘de vijand van het volk’. En Jim Acosta, werkzaam bij de zender die door Trump het meest gehaat wordt, is zijn grootste vijand. In dit boek vertelt Jim Acosta onder meer over de ontkenningen en beschuldigingen rondom het Mueller-onderzoek, Trumps pogingen om de democratie te ondermijnen, en over de schokkende tweets die Trump de wereld in slingert. Hij bracht honderden uren door met het personeel van het Witte Huis, en schetst levendige portretten van mensen waarover we voor het tijdperk-Trump nog nooit hadden gehoord: van Hope Hicks tot Steve Bannon, en van Sean Spicer tot Jared Kushner. Jim Acosta noemt het een gevaarlijke tijd om de waarheid te vertellen in Amerika, maar toch is hij vastbesloten om het échte nieuws over de regering-Trump naar buiten te brengen.

Jim Acosta is hoofdcorrespondent-Witte Huis voor CNN. Hij is al vijfentwintig jaar werkzaam als journalist, en deed eerder verslag van het presidentschap van Obama. Hij woont in Washington, D.C.

Mens & Maatschappij
Harpercollins
11 juni 2019

Lees verder

Hebban recensie

Jeanette van Culinette's Kookpunt Hebban Recensent

De waarheid vertellen kan levensgevaarlijk zijn

We leven in een tijd waarin het lijkt alsof er iedere dag weer spannende dingen gebeuren. Sinds Donald Trump president van de USA is geworden, is de wereld sterk aan het veranderen. En dat komt mede door zijn gedrag. Of je nu een voorstander of tegenstander van hem bent, je kunt niet ontkennen dat hij zich niet altijd van een rustige en stabiele kant laat zien. Integendeel. Iemand die dat aan den...