Vind me

Gelezen 51 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 61 Favoriet 3 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Top25's 1   Topics 0

Vind me van André Aciman is het langverwachte vervolg op zijn bestseller Noem me bij jouw naam. In Vind mekeert André Aciman terug naar de hoofdpersonen van zijn wereldwijde bestseller, vijftien jaar na die allesbepalende zomer.

Elio's vader Samuel – gescheiden – is op weg naar Rome om een bezoek te brengen aan zijn zoon, die pianist geworden is. In de trein raakt hij in gesprek met Miranda, een jonge fotograaf. Het is een ontmoeting die zijn leven voorgoed zal veranderen. Elio verhuist kort daarop naar Parijs, waar ook hij een intense relatie krijgt, terwijl Oliver – inmiddels professor in de Verenigde Staten en vader van twee volwassen zoons – overweegt terug te keren naar Italië. Naar degene van wie hij nooit afscheid heeft kunnen nemen.

André Aciman schrijft in Vind me opnieuw op meesterlijke wijze over gevoel, emotionele nuances en verlangen. Vind me voert de lezer terug naar de magie van een van de bekendste hedendaagse romances en toont de kracht van ware liefde.

Ambo|Anthos
25 oktober 2019
29 oktober 2019

Eeke Hebban Recensent

Mozaïekvertelling over intense liefde

door: Eeke

André Aciman werd bekend met zijn debuut Noem me bij jouw naam, dat ook verfilmd werd. Vind me is het langverwachte vervolg hierop, maar ook zelfstandig te lezen. Het boek werd vertaald door Peter Abelsen.

De hoofdpersonen uit Noem me bij jouw naam, Elio en Oliver, zijn inmiddels volwassen. Het...

Reacties op: Vind me