Vluchtgedrag

Vluchtgedrag

Rank 1217 Gelezen 41 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 53 Favoriet 3 Recensies 17
Feelgood Lijsten 1   Topics 0
Een broedercode mag nooit verbroken worden. Maar wat doe je als de liefde van je leven op het spel staat?
Vik heeft van zijn moeder Annabelle te horen gekregen dat hij een Noorse vader heeft. Nieuwsgierig geworden naar zijn roots, vat hij samen met zijn beste vriend Job het plan op om per camper een roadtrip te maken en zijn tweede vaderland te ontdekken. De reis is de ultieme gelegenheid om hun verwaterde vriendschap nieuw leven in te blazen.
Wanneer Vik ontdekt dat Job niet alleen naar Noorwegen is gekomen, maar de enige persoon heeft meegenomen die hij het liefst wilde ontvluchten, komt de vriendschap tussen de twee mannen nog verder onder druk te staan. Lukt het Vik om zijn gevoelens opzij te zetten en trouw te blijven aan de erecode die hij jaren geleden sloot met Job? Zelfs als hij daardoor de ware moet laten gaan?
Wanneer te midden van watervallen, kliffen, fjorden en gletsjers de reis een dramatische wending krijgt, heeft dat desastreuze gevolgen. Is er, ondanks het gemis en het verdriet nog ruimte voor een tweede kans of lijkt vluchten de enige uitweg?
‘Vluchtgedrag’ borduurt voort op ‘Naar de Noorderzon’, de succesvolle debuutroman van Mienke Fijen.

Romantiek
Romantiek