Voer voor Vliegen

Voer voor Vliegen is de kroniek van een adellijke familie. De Tweede Wereldoorlog is voorbij, landgoederen en kastelen zijn ondertussen vage herinneringen. Hendrik, de vader, wil obsessief de glorie van de familie Serwallens van Speyerhoven herstellen. Eliza, de moeder, is niet opgewassen tegen de felheid van haar echtgenoot. De kinderen zijn pionnen in een huiselijke cocktail van ambitie, dronkenschap en geweld. De jongste telg, William, vertelt het verhaal. Hij is verstandig en beseft dat hij zich de technieken en tactieken in de kunst van het overleven moet eigen maken. Hierdoor slaagt hij erin om op te groeien tot een aangepaste volwassene, maar realiseert zich onvoldoende dat alles een prijs heeft.

Een kind sterft en korte tijd later overlijdt ook vader Hendrik. De wereld van William stort in. Hij kleurde altijd netjes tussen de lijntjes. Waarom haalt zijn bezwaarde verleden hem nu dan in? Waren zijn keuzes wel de juiste?

Brave New Books
01 maart 2021