Voor uw liefde

Rank 3780 Gelezen 57 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 36 Favoriet 0 Recensies 3
Literatuur & Romans Lijsten 1 Top25's 1   Topics 0

De nieuwe roman van grootmeester Mario Vargas Llosa, de Nobelprijswinnaar op zijn best

Spanning, humor en erotiek strijden om voorrang in dit weergaloze verhaal over de Peruviaanse bovenklasse

Enrique Cárdenas, een rijke zakenman, wordt door de befaamde redacteur van een boulevardblad ­af­geperst. Als hij diens eisen niet inwilligt worden er foto’s gepubliceerd van Cárdenas die zich tijdens een orgie verlustigt aan prostituees en drugs. Dit schandaal zou zijn ondergang betekenen.

Cárdenas’ situatie wordt nog nijpender als hij wordt beschuldigd van een moord die gepleegd werd in Cinco Esquinas, een van de armste wijken van Lima. In heel Peru is er slechts een vrouw die de echte dader kan vinden: een cynische journaliste met twijfelachtige moraal, die haar carrière heeft gewijd aan het verwoesten van de reputaties van de tegenstanders van Fujimori’s regering. Nu krijgt ze de kans om haar vak eer aan te doen door de waarheid aan het licht te brengen.

Deze nieuwe, spannende roman van Mario Vargas Llosa schildert een levendig portret van de Peruviaanse samenleving tijdens de jaren van de Fujimori-dictatuur en schetst een ontluisterend beeld van de dubbele moraal van de journalistiek. Verluchtigd met een vleugje humor en erotiek leest Voor uw liefde als een ware pageturner.

De pers over Voor uw liefde

‘Alles is meesterlijk in deze roman. De ervaren Vargas Llosa blaast ons wederom omver met zijn venijnige ­wijsheid en zijn onuitputtelijke creativiteit.’ El País

‘Een verwoestend commentaar op de hypocriete ­Peruviaanse bourgeoisie tijdens de Fujimori-jaren.’ La Razùn

‘La Retaquita is een geweldig personage dat doet denken aan Lisbeth Salander.’ La Vanguardia

‘In Nederland heb je de Grote Drie, in Spaans-Amerika de Grote Vier: Julio Cortázar, Carlos Fuentes, Gabriel García Márquez en Mario Vargas Llosa.’ Vrij Nederland

Meulenhoff Boekerij B.V.
10 oktober 2017
9789029092050 , 9789402309300 , 9789052860961

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 12,99

Andere media

De Morgen:

Hebban recensie

Anna Husson Hebban Recensent

Een ongeluk komt nooit alleen

door Anna Husson op 15-11-2017

Toen Voor uw liefde van Nobelprijswinnaar Mario Vargas Llosa (1936) verscheen, was het een belangrijke literaire en commerciële gebeurtenis. Als vertegenwoordiger van de Latijns-Amerikaanse literatuur verwacht je een meesterwerk, zeker met zo’n indrukwekkend oeuvre dat de schrijver zorgvuldig heeft opgebouwd. Vargas Llosa is bekend van zijn romans De stad en de honden (1963), Gesprek in de...

Lezersrecensies (2)

Aanklacht

door: Will C. 1 like
'Voor uw liefde' kan worden beschouwd als een politiek gemotiveerd pamflet gericht tegen de machinaties van voormalig president Alberto Ken'ya Fujimori. In het boek wordt Fujimori door Vargas Llosa vaak* in één adem genoemd met de Doctor, hoofd van de nationale inlichtingendienst van Peru die...

Met macht valt niet te spotten

door: Wil 9 reacties 1 like
De oorspronkelijke titel Cinco Esquinas (letterlijk vertaald: een kruising van vijf straten) is een verwijzing naar de gevaarlijke wijk Cinco Esquinas in Lima, de hoofdstad van Peru. En deze “vijfsprong” is tevens een metafoor voor de vijf verhaallijnen die elkaar kruisen. We zijn in de jaren...