Voorspellingen van de Keukentafel

Voorspellingen van de Keukentafel

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Dit boek gaat over Herma Koornwinder, een huisvrouw uit Heeze. Zij heeft alleen een mulo opleiding, kan geen balansen
lezen en is niet thuis in de economische wereld. Zij ontdekt dat ze de beurskoersen veel beter kan voorspellen dan hoogopgeleide specialisten. De voorspellingen doet ze letterlijk aan de keukentafel.

Aanvankelijk blijft Herma's talent tamelijk onopgemerkt. Maar dat verandert als ze als enige de beurskrach van 1987 weet te voorspellen. Kranten en tijdschriften gaan dan uitvoerig over haar schrijven en noemen haar een ‘beursgoeroe’. Ze verschijnt zelfs op de televisie, de huisvrouw uit Heeze.

Maar wat deed ze precies aan die keukentafel? Wat zag Herma wel wat anderen niet zagen? Ondanks haar enorme successen krijgt ze geen brede erkenning. Ze besluit er mee te stoppen. Rijk is ze er wel mee geworden, maar niet gebleven. Een boek over haar kwam er ook maar steeds niet. Tot nu.

Frank Stadermann was advocaat. En specialiseerde zich in het aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht. Herma kwam min of meer toevallig op zijn pad. Hij vond haar verhaal zo intrigerend dat hij besloot het op te schrijven. Het werd een bijzonder verhaal.
Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)