Vrijdag kom ik weer thuis

Junior   Topics 0
Vrijdag kom ik weer thuis is een ontroerend verhaal vol culturele diversiteit

Ghana
Esi heeft een plan: ze wil een man voor haar moeder vinden. Een Ghanese man, want dat zijn volgens haar moeder de leukste. Zij kan het weten, want Esi’s vader was ook Ghanees. En Ghanese mannen, waar vind je die? In Ghana natuurlijk!

Koffer
In alle vroegte vertrekt Esi stiekem met een grote koffer naar Schiphol. Bij de incheckbalie verstopt ze zich in haar koffer – zo hoopt ze als verstekeling in Ghana terecht te komen. Maar wat Esi zich niet realiseert, is dat een achtergelaten koffer op het vliegveld niet lang onopgemerkt blijft...

Rose stories
Vrijdag kom ik weer thuis is het kinderboekendebuut van scenarioschrijver Robert van Dijk, dat hij ontwikkelde tijdens het kinderverhalentraject van ROSE stories (een stichting die zich inzet voor verhalen met culturele diversiteit). Opkomend talent Alette Straathof geeft zijn ontroerende verhaal met haar kleurrijke illustraties in aquarel veel sfeer mee.
Kind & Jeugd
Gottmer