Vrije zeventigplus gedachten

Is een gezin van nu, met alle luxe en informatie, zoveel beter af dan een groot arbeidersgezin in de jaren vijftig en zestig. Hoe zag het dagelijks leven er toen uit?
Welke technologische en maatschappelijke ontwikkelingen hebben we sindsdien doorgemaakt? Hoe wordt de huidige tijd ervaren door een zeventigplusser en waarom haken zoveel ouderen af? In de jaren zestig en zeventig hadden de babyboomers allerlei idealen. In hoeverre hebben ze hun idealen waargemaakt toen ze uiteindelijk aan de knoppen zaten? Een elf puntenplan geeft aan hoe onze samenleving duurzamer, slimmer en socialer kan worden. Komt er ooit een einde aan de mentaliteit van meer, meer en groter, groter? Valt er iets te zeggen over de ontwikkelingen in de komende decennia? Wordt de mens ingehaald of weggedrukt door zelflerende slimme robots? Of gaat een kruising tussen mens en machine (cyborg) de dienst uitmaken?

Is Vrije zeventigplus gedachten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vrije zeventigplus gedachten