Vrouwen in de frontlinie

Vrouwen in de frontlinie

Rank 6183 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
‘Vrouwen in de frontlinie’ is het unieke, boeiende en soms confronterende verhaal van vrouwelijke militairen bij de Nederlandse krijgsmacht. Vrouwen die sinds 1944 het uniform aantrokken en vochten voor een volwaardige positie binnen het leger en voor vrede en vrijheid in binnen- en buitenland. Een verhaal over kameraadschap, avontuur en een inzet die zich uitstrekt van de Tweede Wereldoorlog tot en met de hulp aan de Nederlandse ziekenhuizen tijdens de coronacrisis.

Met vallen en opstaan bereikten vrouwen één voor één posities die nog niet eerder door een vrouw waren ingenomen. In dit boek vertellen vijftig vrouwelijke militairen over hun ervaringen met het werken binnen een mannenbolwerk, over missies in landen als Afghanistan en Mali en delen zij inspirerende levenslessen.

Van de eerste vrouwelijke generaal tot de eerste vrouw in een onderzeeboot en van de winnares van ‘Heel Holland Bakt’ tot een militair arts die zich heeft ingezet tijdens de coronacrisis.

Dit boek is tevens een feest van herkenning voor iedereen die zich interesseert in het diversiteitsthema en vrouwelijk leiderschap.
Geschiedenis & Politiek
Vaderlandse geschiedenis