Vrouwen op het Binnenhof

Zeventien jaar lang was Wouke van Scherrenburg parlementair journalist, waarvan veertien jaar voor het televisieprogramma NOVA / Den Haag Vandaag. Zij was de vrouw die door Pim Fortuyn naar het aanrecht werd verwezen. Krap een jaar verdwenen van de Nederlandse buis komt ze terug met de publicatie van haar eerste boek - het onderwerp ligt natuurlijk voor de hand: de politiek. Vrouwen op het Binnenhof bevat zestien interviews met vooraanstaande vrouwen uit de Nederlandse politiek.

Het idee om een boek te maken van zestien persoonlijke interviews werd geboren tijdens een borrel waar Femke Halsema aan Wouke van Scherrenburg vertelde hoe het was om haar baan als fractievoorzitter te combineren met het moederschap van een tweeling. Dat moet maar eens opgeschreven worden dacht Van Scherrenburg.
Geen van de gevraagde parlementariƫrs zei nee tegen een interview; Van Scherrenburg koos uit een mix van vrouwen - verschillend wat ervaring en leeftijd betreft.

Vrouwen op het Binnenhof bevat de authentieke verhalen van zestien vrouwelijke politici.
'Mijn opzet was om de vrouwen hun persoonlijke verhaal te laten vertellen. Waarom hebben ze dit vak gekozen, wat is hun drive, waar lopen ze tegenaan, hoe zien ze hun politieke toekomst en de toekomst van Nederland?' Aldus Wouke van Scherrenburg in de inleiding.

Is Vrouwen op het Binnenhof het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vrouwen op het Binnenhof